afvallen

Direct starten met afvallen met deze 4 tips

19 juni 2015

Wil je direct starten met afvallen? Gezond afvallen begint hier:

 

Tip 1: vermijd ongezonde vetten en suikers

Ongezonde vetten als omega 6 vetten en transvetten komen voornamelijk voor in geprocuceerd voedsel zoals: chips, fast-food, koek, pizza, patat, donuts etc. Ze zijn erg lekker en verslavend maar wil je echt afvallen, probeer deze geproduceerde voedselproducten dan uit je dagelijkse consumptie te elimineren. 

Suikers bevinden zich in veel geproduceerde voedselproducten en soms weet je niet eens dat er suiker in zit: sauzen, ketjap, snoep, skittles, snickers, brood, koek, zoetbeleg, pindakaas, jam, toetjes, ijs, vla, pudding, pitabroodjes, beschuit, sushi, bliksoep, frisdrank, energydrank, fruitsappen, chocolademelk, chocola en ga zo maar door. Ga eens na wat je dagelijks nuttigt en waar zich suikers in bevinden. Probeer daarna direct ook deze geproduceerde voedselproducten uit je dagelijkse consumptie te elimineren.

 

Tip 2: eet gezonde vetten in plaats van granen

Probeer erop te letten dat je niet teveel granen nuttigt. Granen zitten in brood, pizza, rijst, roggebrood, havermout en pasta's.

Het nuttigen van deze granen geeft je energie maar deze energie kan je ook op een andere manier via voeding binnenkrijgen door het nuttigen van gezonde vetten zoals: scharrel-eieren, olijfolie, avocado's, zaden, walnoten, hazelnoten, amandelen, zonnebloempitten, lijnzaad, lever, kokos, kokosolie, sesamzaad, visolie, wilde zalm en grasgevoerd vlees.

 

  • Dan vraag je je nu vast af: wat eet ik dan in plaats van mijn dagelijkse boterhammen als ontbijt? En wat voor beleg doe ik daarop? In plaats van gewoon brood kan je brinta, guinoa, chia zaden, zuurdesembrood of speltbrood eten. Als beleg kan je kiezen voor kipfilet, rookvlees, rosbief, kaas of hummus. Je kan magere yoghurt of kwark eten met walnoten of een smoothy maken van verschillende fruit en groenten. 
     
  • Tussen de middag kan je bijvoorbeeld een salade eten, met veel verse rauwe groenten erin zoals paprika, ui, tomaat, wortel, radijs, komkommer en een ei of gekookte groenten als bloemkool, broccoli, gourgette of aubergine. De salade kan je op smaak maken met olijfolie, pijnboompitjes, citroensap, azijn of knoflook. 
     

Tip 3: eet voldoende essentiële voedingsstoffen

Nuttig dagelijks voldoende essentiële voedingsstoffen: ontbijt altijd, eet minimaal 400gr groente, eet gevarieerde groenten en fruit voor de vitamines, eet kleine porties, eet totdat je hongergevoel verdwenen is, drink veel water (2-3 liter), slik een goede kwaliteit supplementen en eet vis, kip en kalkoen.

 

  • Waar vervang je die aardappeltjes op je bord dan voor? Deze kan je vervangen voor zilvervliesrijst, zoete aardappels, guinoa of linzen.
     

Tip 4: Ga sporten en bewegen

Sport en bewegen zorgt er simpelweg voor dat je meer energie verbruikt waardoor je vetten gaat verbranden en gaat afvallen. Het verbetert je conditie, versterkt je botten, verkleint de kans op hart- en vaatziekten en brengt je bloeddruk omlaag. Daarnaast zorgt het voor ontspanning en is het een uitlaatklep. Het gevolg van sporten en bewegen is een hoger concentratiegehalte en een betere focus. Het blijkt dat mensen die met regelmaat sporten minder last hebben van angst en depressies dan mensen die lichamelijke inactief zijn. 


Begin direct

Als je start met het toepassen van bovenstaande 4 tips in jouw leven, zal je vrij snel gaan afvallen. In het eerste stadium kan er een hongergevoel optreden vanwege de afwezigheid van suikers en granen maar wanneer je genoeg gezonde vetten en groenten nuttigt, zal dit hongergevoel na verloop van tijd vanzelf verdwijnen. 

afvallen

 

Mocht je graag willen afvallen maar lukt dit je niet zelf, dan staan onze afvalspecialisten, voedingsdeskundigen en trainers bij jouw in de buurt voor je klaar. Je kunt deze vinden via bekijk sportaanbod door daar de postcodezoeker en het filter te gebruiken.

De verantwoordelijkheid voor een fitter en gezonder leven begint bij jezelf, stop met piekeren en doe er wat aan! Mocht je de 4 tips in dit artikel hebben toegepast in je leven en ben je gestart met afvallen? Dit kan je altijd met ons delen via info@sportentrainer.nl.

Bron: jasperalblas.nl

©Sportentrainer.nl