Sport

Met deze motivatietips ga JIJ zelfs sporten!

16 augustus 2015

Kies jouw activiteit die je leuk lijkt! Op onze website staat een ruim sportaanbod van 200 verschillende sporten, daar zit vast wel één sport tussen die je leuk vindt om te doen

Sporten

(Tekst in foto: I am thankful to all those who rejected me. They started a fire within me that has never stopped burning. And with it, i never stopped getting better, getting smarter an getting stronger!)

Stel een geleidelijk doel. Begin rustig, je gespierde overbuurman of slanke tante zag er ook niet van de één op de andere dag zo goed uit. Begin bijvoorbeeld met 2 keer 5 minuten (rustig) hardlopen in de week. Dan ga je merken dat het vanzelf beter gaat en dat je het zelfs langer dan 5 minuten kunt volhouden. EN dan ga je het leuk vinden! Kun je nagaan als de resultaten dan ook nog eens komen..

Zoek een sportmaatje. Hierdoor is de sportactiviteit een stuk gezelliger.

Kies een vaste dag. Je zult je gehele leefstijl toch een beetje moeten aanpassen. Zorg er dus voor dat deze activiteit een vast onderdeel wordt van jouw week.

Stel een realistisch doel. Zorg ervoor dat jouw doelstellingen realistisch zijn. Je raakt van 5 minuten hardlopen geen 10 kilo kwijt. En 1 keer sporten in de week geeft je ook geen vrijbrief voor de McDonalds. Vraag realistische doelstellingen aan trainers die hier verstand van hebben.

Hou jezelf niet voor de gek. Smoesjes als: ik ben zo moe, het is te koud/te warm om te sporten of volgende week ga ik ECHT starten met sporten zijn meestal enkel en alleen smoesjes om niet te sporten of uitstel van afstel. Één week heeft 168 uur. Dan is het best mogelijk om 1, 2 of 3 uurtjes in de week daarvan aan sport te besteden toch? Als je 3 uur in de week zou sporten, besteed je 5% van al jouw tijd aan sport in de week. Dat is haalbaar!

Beloon jezelf! Heb je deze week jouw doelstellingen qua sport weer gehaald, wees dan trots op jezelf. Hiervoor mag je jezelf best belonen. Beloon jezelf bijvoorbeeld met iets waardoor je jezelf motiveert om de doelstelling volgende week weer te behalen.

Klik op de onderstaande link om te kijken welk sportaanbod wij hebben en welke trainers of deskundigen jou misschien kunnen helpen voor de juiste motivatie!

https://sportentrainer.nl/bekijksportaanbod/