push-up_slideshow2

Sterke spieren en verliezen van lichaamsgewicht

24 november 2014

Veel bewegen

Verlies gewicht door veel, heel veel te bewegen. Zorg voor een actieve levensstijl. Ga met de fiets naar je werk, neem de trap in plaats van de lift etc. Probeer daarnaast veel water te drinken, minimaal 2 liter per dag. Drink water voor, tijdens en na het sporten.

Vet verbranden

 

Combineer krachttraining met cardiotraining waardoor je hartslag stijgt, je ademhaling toeneemt en je meer vet gaat verbranden.

Opdrukken en optrekken

 

Met opdrukken en optrekken gebruik je zoveel spieren dat deze oefeningen echte spierkwekers zijn. Neem tijdens het uitvoeren van deze oefeningen verschillende posities met de handen (breder/smaller) aan. Zo zorg je voor afwisseling in je oefeningen waardoor je meerdere spiergroepen prikkelt. Als je genoeg discipline hebt om dit regelmatig te doen, zal je zien dat je spieren strakker, sterker en groter worden.

Voeding

 

Pas je voeding aan op wat je met sporten wil bereiken. Als je veel sport heb je voeding nodig die jou voldoende energie levert en er daarnaast ook voor zorgt dat je het doel wat je voor ogen hebt, gaat behalen. Als je bijvoorbeeld meer conditie wil opbouwen, heb je andere voeding nodig dan dat je maximaal spieren op wil bouwen.

Trainen is geen grap!